eerste dag ... we zijn er - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Jan Driessen - WaarBenJij.nu eerste dag ... we zijn er - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Jan Driessen - WaarBenJij.nu

eerste dag ... we zijn er

Door: Jan Driessen

Blijf op de hoogte en volg Jan

24 November 2012 | Chili, Santiago de Chile

24nov. Ja, we hebben het gehaald. Gisteren zijn Petra en ik aangekomen in Santiago. Het was een heel lange vlucht (3 + 13 uur) met een flinke tussenstop in Madrid (9 uur). In Madrid ontmoetten we de andere reisgenoten van Sawadee, en we zijn met groep van 9 personen naar het centrum van Madrid gegaan, om de tijd te doden. Dat was gezellig ... mooie binnenstad, en we zijn lekker op een terrasje gaan zitten om de start van de reis te vieren, en in een klein restaurantje is er ook voor de inwendige mens gezorgd.
De lange vlucht verliep heel voorspoedig. Beenruimte viel niet tegen, dus we konden redelijk hangen/liggen, en ik moet zeggen – ik heb redelijk geslapen, voorzover dat goed kan in een vliegtuigstoel. Op het vliegveld van Santiago ging het ook vlot – snel door de douane, onze bagage kwam snel, en de reisleidster, Marion, stond al bij de uitgang.
Met de bus naar het hotel, Presidente, ongeveer in het centrum. Eerst ruim een uur op de binnenplaats een briefing gehad – iedereen stelde zich voor, en het reisprogramma van deze Patagonie-reis werd door Marion goed uitgelegd. We kregen er echt zin in ... de komende 3.5 week gaan we veel natuur zien, veel activiteiten doen, lange wandeltochten maken ... Na dit overleg naar de kamer, bagage dumpen, opfrissen en klaarmaken voor de eerste verkenning van het centrum. Het is aardig warm in Santiago, zonnig en zo’n 25-28C ... in de schaduw lekker koel. Dus rond half drie (4 uur tijdsverschil met NL) we gingen in korte broek en T-shirt op pad. Een klein beetje cultuur door o.a. twee kerken te bezoeken, in het park Cerro Santa Lucia naar een mooi uitkijkpunt gewandeld met een fraai panaroma over de stad en de bergen op de achtergrond. Daarna doorgewandeld naar Plaza de Armas, lekker druk met erg veel mensen – er zitten groepjes mensen te schaken, er wordt gemediteerd, in de fontein zijn kleine kinderen aan het spelen, kunstenaars zitten te schilderen en proberen hun werk te verkopen, en even de grote kathedraal doorgewandeld.
Vervolgens waren we toe aan een terrasje, ... effe bijkomen, en daarna nog lekker met de hele groep samen gegeten in een mooi restaurant.
Rond 10 uur terug in het hotel, en flink moe... dus snel naar bed.
’s Ochtends uiteraard vroeg wakker, want onze interne bio-klok staat nog op NL-tijd. Het is nu half zeven wanneer ik dit zit te typen. Straks probeer ik het nog op de site te zetten, want de WiFi-verbinding op onze verdieping lukt niet, wel op een andere verdieping.
Eerste indruk ... dit gaat zeker lukken, een gezellige club mensen, allemaal met dezelfde instelling – veel zien, veel wandelen, het land proeven, en een gezellige tijd ervan maken ...
... wordt vervolgd, Jan en Petra ...

• 24 November 2012 - 13:00

Dees:

Wow. Chili!! Een ontzettende fijne tijd gewenst vanuit een miezerig Nijmegen.

• 24 November 2012 - 15:01

Vanderloo:

Hallo Jan en Petra,

Lijkt er goed uit te zien als ik zo jullie eerste indrukken lees. Je zult zeker nog wel de nodige kerken, kloosters, kathedralen en meer van dat bezoeken en zien, want het 'katholieke' heeft daar de overhand. Althans... op die wijze dan. Over de rest heb ik zo mijn twijfels. Maar goed, daar zullen jullie daar geen last van hebben. Geniet, geniet, geniet.....

MVG Marij

NB. Het is nu zaterdagmiddag 15.00 uur en wat somber, nevelig weer overdag. Maar daarom geniet ik in deze periode vooral in de avond.

• 25 November 2012 - 10:16

Robert:

Hi Jan,

Mooi verslag, de foto's geven aan dat het een drukke stad is maar een mooie mix tussen oud en nieuw zo te zien. Maar een mooie rustige start van de reis lijkt mij.

m.vr.gr.
    Robert

• 25 November 2012 - 15:52

Netty Jacobs :

Hoi Jan en Petra

Hele fijne vakantie had niet meegekregen dat het al zo snel was

groetjes Netty Jacobs

• 25 November 2012 - 20:09

Theo En Marian:

Hoi Petra en Jan,
    Gelukkig goed aangekomen en nu begint het genieten.
    Heel veel plezier en ik kijk uit naar het volgende verslag.

Groeten vanuit een winderig nederland

• 25 November 2012 - 21:59

Willie En Ellen:

Hoi jan en Petra,

Mooi verslag, nu kunnen we vanuit nederland toch nog meegenieten van het mooie Chili.
    Heel veel plezier.
    Wachtend op het volgende verslag

groetjes Willie en Ellen

• 26 November 2012 - 12:11

Harry F:

Hoi Jan, heel veel plezier !

En wij maar bibberen hier op het werk, de CV is net gerepareerd ;-).